Vyhodnotenie a ukončenie rozvojového projektu „PSYCHOLOGICKÉ A ŠPECIÁLNOPEDAGOGICKÉ PORADENSTVO 2018“
CPPPaP v Rožňave v priebehu mesiacov august až december 2018 realizovalo projekt na základe Výzvy Ministerstva školstva vedy výskumu a športu SR „PSYCHOLOGICKÉ A ŠPECIÁLNOPEDAGOGICKÉ PORADENSTVO 2018“
Cieľom projektu bola príprava modelu zabezpečovania včasnej starostlivosti o deti so špeciálnymi výchovno – vzdelávacími potrebami v Rožňavskom okrese prostredníctvom skvalitňovania pedagogicko-psychologického a špeciálno-pedagogického poradenstva.
Cieľová skupina:
- Odborní zamestnanci CPPPaP Rožňava – získali nástroje, ktoré im umožnia efektívnejšiu a včasnú diagnostiku detí a žiakov.
- Detí s odkladom povinnej školskej dochádzky z dôvodu nerovnomerného vývinu a deficitov v rozvoji percepčne kognitívnych a percepčne motorických funkcií, s predpokladom na prítomnosť vývinových porúch učenia a ŠVVP v okrese Rožňava.
- Pedagógovia materských škôl okresu Rožňava.
- Rodičia zapojených detí – individuálne a skupinové poradenstva v oblasti domácej starostlivosti o deti so ŠVVP
Čo sa vďaka projektu zmenilo?:
- Zvýšila a zefektívnila sa príprava detí na školu, prehĺbila sa spolupráca s rodičmi zapojených detí v oblasti pedagogicko – psychologického poradenstva.
- Pre deti s odkladom boli vytvorené podmienky na pravidelné stretávanie sa – zabezpečenie nového mimoškolského prostredia ako kompenzácia za odloženie povinnej školskej dochádzky.
- Zvýšila sa informovanosť pedagogických zamestnancov MŠ.
- Odborní zamestnanci CPPPaP Rožňava – získali najnovšie diagnostické nástroje, ktoré im umožnia efektívnejšiu a včasnú diagnostiku detí a žiakov a získali stimulačné pomôcky pre včasnú intervenciu.
- Stimulačný program bol veľmi pozitívne hodnotený deťmi a rodičmi, zvlášť z dôvodu atraktívnosti používaných pomôcok a štruktúrovania stretnutí.
Aká je nadväznosť projektu na ďalšie aktivity?
- Stimulačný program bude súčasťou ponukového listu pre ďalšie školské roky,
- Príručka pre rodičov preškoláka bude využívaná aj v budúcnosti.
- Psychologická, špeciálno-pedagogická diagnostika, komplexná starostlivosť o klientov pomocou novozískaných nástrojov; používanie učebných pomôcok.
- Realizácia metodicko – odborných stretnutí s pedagógmi MŠ s cieľom poskytnutia metodiky individualizovanej práce s deťmi.